Terapi

Hænger du fast i ubehagelige tanker? Forsøger at slippe af med angst eller kæmper du for at få kontrollen, men kommer du ikke videre og føler dig fastlåst?

I samtalen med mig, bliver du klogere på tankehåndtering og på hvilke måder, du konkret får det meningsfulde til at fylde mere i din tilværelse.

Jeg er passioneret for at støtte op omkring udviklingsprocesser – med fokus på kvalitet og ordentlighed. Har særlig erfaring med den kognitive adfærdsterapi “Acceptance and Commitment Therapy”, ACT – der er effektiv ved angst, stress og når negativ tænkning bremser dit liv. 

Ud fra et videnskabeligt fundament, har jeg fokus på dig. Fokus på at skabe de bedste rammer for dit terapeutiske forløb og på dine muligheder for vækst.

ACT er en videreudvikling af den klassiske kognitive metode. ACT er en gennemprøvet, korttidsfokuseret og effektiv psykologisk metode. I terapien vil du blive klogere på egne værdier og hvordan du bedre kan håndtere negative tanker og ubehagelige følelser – og bruge din tid på det meningsfulde i tilværelsen. 

ACT kan hjælpe dig videre med det liv du ønsker. Fokus er på din aktualitet, der hvor du befinder dig i livet – og knap så meget på din livshistorie.

Du får…

Du får et nyt perspektiv på din situation, arbejde specifikt med hvordan du ser anderledes på den. Du lærer at håndtere negative tanker, og forholde dig anderledes til ubehagelige følelse.

Meningen er, at du kan gå i retningen af det liv, hvor der er sammenhæng mellem dét du ønsker, og det som du gør.

Ved at forholde sig på en ny måde, kan du frigøre dig fra en fastlåst situation og i højere grad gøre det som er vigtigt for dig.

Find vejen tilbage til dig selv

Find vejen tilbage til dig selv, og lær “dit guld” at kende på din udviklingsvej. Det er meget vigtigt, at du er klar over, hvad du rent faktisk har gjort anderledes – således at du kan fortsætte med at gøre det og eventuelt finde det frem igen, såfremt det skulle blive nødvendigt.

Når klienter har deres sidste og afsluttende samtale hos mig, tager vi tit et tilbageblik over forløbet. Hvordan var det i starten? Hvad var du optaget af? Hvad har vi afprøvet og hvilke erfaringer har du gjort dig? Det vigtige er, at dine væsentligste erfaringer står lysende klart. At du ikke er i tvivl om hvad du har lært og får med fra forløbet. At du ved, hvad der virker og hvad du gøre mere af fremover.

At hjælpe dig selv videre

Jeg er optaget af, at du lærer at hjælpe dig selv videre.

Vigtigt i terapien er, at du indser hvad der ikke fungerer – så du kan stoppe med at anvende disse strategier. Tænk – om du gav slip på alt det, som alligevel ikke virker – og gjorde mere af det, som betyder noget for dig? At begynde at leve så det tæller!

Det glæder jo om at finde din egen vej. At være tro mod sig selv, dem du holder af og ikke mindst at bruge tiden på bedst mulig vis. Dette kræver foruden indsigt, også bevidst egenstyrring og opmærksomhed på dig og dine handlinger fra øjeblik til øjeblik.

Intet hokus pokus – øget indsigt og modet til at træffe de vigtige valg 😉

Sæt igang – du kan godt!